Завантаження ...

Сумський міськводоканал розробив інтерактивну карту комунікацій

На комунальному підприємстві «Міськводоканал» створені сучасні комп'ютерні карти системи водопостачання та водовідведення, які дозволять швидше ліквідувати аварії і повертати воду в будинки сумчан



На комунальному підприємстві «Міськводоканал» створені сучасні комп'ютерні карти системи водопостачання та водовідведення, які дозволять швидше ліквідувати аварії і повертати воду в будинки сумчан

Всі мережі нанесені на карту, при збільшенні можна розглянути будь-яку деталь. Начальник служби експлуатації та розвитку КП «Міськводоканал» Максим Кривомазов вважає її «живою», вона щодня наповнюється інформацією і допомагає в роботі ремонтникам. Геоінформаційні системи (ГІС) знаходяться на локальному сервері підприємства.

«У Сумах створено геоінформаційну систему (ГІС) водопостачання і ГІС водовідведення. Це два різних шару, які знаходяться в одному програмному комплексі, в них можна працювати паралельно. Кожен шар містить інформацію про будь-якому елементі мережі. Зокрема, нанесені креслення всіх колодязів і камер з фіксацією їх технічного стану і фото з прив'язкою до місцевості. Були обстежені 15 тисяч колодязів, близько 17 тисяч запірних пристроїв і понад тисячу пожежних гідрантів. Якщо на момент обходу колодязь не змогли відкрити, він числиться заасфальтованих або незнайденою. В процесі відкриваємо, підіймаємо з-під асфальту ці колодязі і заносимо по ним інформацію. Ми заносимо в ГІС всі дані про проводяться ремонти і реконструкціях. Майстер після виконання робіт на об'єкті приходить до нас, показує інженерам, що зробив, приносить схему виконання робіт, вказують використані матеріали, дату і приносить фотофіксацію зробленого.

Всі об'єкти будівництва передають водоканалу зйомки з фотофіксацією всіх колодязів, після здачі об'єкта в експлуатацію в ГІС заносять нові схеми

Наприклад, шар «Аварії» містить в собі всі дані про пориви з моменту впровадження цієї програми. Вказана дата аварії, характер і що зробили (встановили хомут, замінили трубу), фото провалу до, під час і після. Інформація заноситься вручну. Диспетчер не закриє акт по аварії, поки майстер не здасть документи, так як треба постійно вести статистику. Це потрібно для звітності і необхідно при реконструкції доріг та мереж. Нам часто з департаменту інфраструктури надсилають запити. Тепер нам не треба ритися в паперах - відкриваємо ГІС і дивимося: якщо на цьому проміжку мережі було 2-3 аварії, ми рекомендуємо його під заміну.

Щоб не було так, що покладуть асфальт або плитку, а потім треба розривати. Зараз спочатку запитують, в якому стані мережі, а потім займаються ремонтами. Сформована база дозволяє швидко і чітко не тільки давати інформацію про стан мереж, але і проводити різні розрахунки і моделювати ситуації для пошуку оптимальних рішень », - розповідає Максим Кривомаз.

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: